x تبلیغات
قدم به قدم یادگیری

مزایای دستگاه میوه خشک کن

از این دستگاه برای خشک کردن میوه استفاده می شود. خریداران دستگاه میوه خشک کن باید بدانند که، به طور متوسط از هر 3 الی 4 کیلوگرم میوه تازه و آبدار، 1 کیلوگرم میوه خشک شده به دست می آید. دستگاه میوه خشک کن آلپ در ظرفیت های مختلف ساخته شده است و جنس بسیار مقاومی در برابر ضربه و زنگ زدگی دارد چرا که بدنه آن از فلز گالوانیزه و با پوشش رنگ الکترواستاتیک ساخته شده است.

لازم به ذکر است که از این دستگاه نه تنها برای خشک کردن میوه بلکه برای خشک کردن انواع سبزیجات نیز استفاده میشود. ابتدا میوه ها برش خورده و یا سبزیجات در سینی های مخصوص دستگاه قرار می‌گیرند. این سینی‌ها از نوع متحرک، سخت و ثابت می‌باشند. حرارت ایجاد شده داخل دستگاه رطوبت میوه یا سبزی را تبخیر می کند و در نهایت باعث خشک شدن آنها می شود.

راهنمای خرید دستگاه میوه خشک کن

 

دقت کنید که در دستگاه‌ خشک کن میوه مدت زمان خشک شدن میوه‌ها با یکدیگر فرق می کند،مثلا برای خشک شدن میوه‌های ترش درجه حررات متفاوتی نیاز است نسبت به میوه‌های شیرین. برای میوه‌های شیرین نیاز است که میوه‌ها در دو مرحله خشک شوند، در مرحله اول باید دمای دستگاه کم باشد و در مرحله دوم باید کم کم حرارت را بیشتر کرد. درباره سایر میوه ها اول باید دمای دستگاه را بالا ببرید سپس به تدریج دمای آن را کمتر کنید تا میوه‌ها کاملا یکنواخت خشک شوند.

سوخت مصرفی در دستگاه‌های خشک کن، برقی و گازی می باشد. میزان مصرف سوخت دستگاه‌های تولید شده در گروه صنعتی آلپ به دلیل بهینه‌سازی سوخت، در کمترین و بهینه ترین حالت ممکن می باشد. لازم است بدانید که دستگاه‌های برقی تولید شده در گروه صنعتی آلپ با برق 220 ولت شهری کار می‌کنند، اما باصرفه ترین دستگاه میوه خشک کن صنعتی به ترتیب دستگاه خشک کن میوه گازی، گازوئیلی و برقی می باشند.

قبل از خرید دستگاه میوه خشک کن به توضیحات تکمیلی این محصول توجه بفرمایید.

ابتدا اجزا و قطعات تشکیل دهنده دستگاه میوه خشک کن آلپ را بشناسیم سپس به انواع آن بپردازیم:

  • دارای فن پر قدرت
  • المنت‌های حرارتی
  • بدنه یا کابین اصلی میوه خشک کن
  • سیستم تهویه برای تخلیه بخار داخل دستگاه
  • عایق بدنه از پشم سنگ با دانسیته بالا
  • دو گانه سوز(برقی و گازی)
  • تکفاز با برق مصرفی 3 کیلو وات
  • سیستم تمام اتوماتیک
  • مجهز به مشعل یا برنر

انواع دستگاه خشک کن آلپ

میوه خشک کن تولید شده توسط آلپ صنعت در انواع تک کابین، دو کابین، صنعتی، نیمه صنعتی، خانگی، کابینتی و تونلی طراحی و تولید شده اند. این دستگاه با جلوگیری از رشد باکتری و میکروب در محصول ماندگاری میوه ها و سبزیجات را افزایش می دهد و براحتی شما می توانید برای مدت طولانی آنها را نگه دارید.

میوه خشک کن خانگی

جهت خشک کردن سبزی یا میوه به مقدار کم استفاده می شود. نیاز به هسته گیری میوه دارد و باید بصورت دستی میوه یا سبزیجات را خرد کرد.

دستگاه خشک کن میوه کابینتی

از این دستگاه می توان در کارگاه های کوچک استفاده کرد. نسبت به مدل صنعتی و تونلی ظرفیت پایین تری دارد.

دستگاه خشک کن میوه تونلی

در صورتی که قصد خرید دستگاه خشک کن میوه را دارید اگر حجم میوه یا سبزی شما زیاد است از این دستگاه برای خشک کردن استفاده کنید. حجم بیشتر میوه و سبزی استفاده می‌شود. توجه بفرمایید که قیمت این دستگاه نسبت به سایر خشک‌ کن ها بالاتر است.

ظرفیت های دستگاه‌ میوه خشک کن 

 

ر ابتدا بهتر است بدانید که دستگاه خشک کن میوه آلپ صنعت براساس مکان مورد نظر طبق سفارش مشتریان در ظرفیت‌های متنوع تولید می‌شود، عدد ظرفیت هر دستگاه به معنای آن است که شما به آن میزان کیلوگرم میوه یا سبزی تازه را می توانید خشک کنید. اگر به دنبال کسب و کار خانگی هستید از خشک کن کابینتی استفاده کنید، ظرفیت این خشک کن‌ها از 15 کیلوگرم شروع می‌شود و این ظرفیت‌ها در وزن 30، 50، 100، 200، 300 و حتی 500 کیلوگرمی نیز وجود دارد که البته از آنها در کارگاه‌های بزرگ و برای تولید کردن انوع محصولات خشک شده در مقدار انبوه استفاده می شود. در نوع تونلی معمولا ظرفیت میوه خشک کن از 800 کیلوگرم شروع می‌شود که مناسب برای خط تولیدهای بزرگ تر هستند.

راهنمای خرید دستگاه میوه خشک کن

حال که تصمیم به خرید دستگاه میوه خشک کن گرفته اید بدانید که، شما حتی با یک سرمایه بسیار کم و در زمان کوتاه می توانید یک سرمایه گذاری مفیدی را شروع کنید که با درآمد حاصله از ماه های نخست هزینه خرید دستگاه نیز جبران می شود و حتی در منزل می توانید شروع به کسب درآمد کنید.

این دستگاه ها به دلیل استفاده از بهترین و با کیفیت ترین متریال در تولید آنها باعث می شود که شما یک محصول بسیار عالی و با کیفیت به دست بیاورید و یا به مشتریان خود بفروشید. از جمله کسانی که پیشنهاد می شود حتما از دستگاه خشک کن میوه خریداری نمایند، کشاورزان و افرادی هستند که در بازار میوه و تره بار فعالیت دارند. قابل ذکر است که البته برای تمام افرادی که بدون واسطه میوه یا سبزی تهیه می کنند نیز بسیار سودآور می باشد. از این دستگاه می توان برای تولید انواع میوه خشک، کشمش، چیپس میوه، سبزیجات خشک شده و تولید لواشک استفاده کرد.

نگاهی به مزایای دستگاه خشک کن میوه آلپ صنعت بیاندازیم:

  • تولید شده در ظرفیت و ابعاد مختلف
  • بدون ایجاد سر و صدای زیاد در هنگام کار کردن دستگاه
  • امکان خشک کردن انواع میوه و سبزیجات
  • دارای گارانتی معتبر و نیز خدمات پس از فروش
  • استفاده از فلز گالوانیزه در تولید بدنه میوه خشک کن
  • جلوگیری از مرطوب ماندن بخش داخلی میوه یا سبزی
  • پوشش‌دهی بدنه با استفاده از رنگ الکترواستاتیک 
  • مجهز به تنظیم کننده رطوبت و دما
  • مجهز به تابلو برق و کنترل دما و رطوبت
  • دارای سه سال گارانتی 
  • 10 سال خدمات پس از فروش

از آنجاییکه قیمت میوه خشک کن در بازار ثابت نیست، برای کسب اطلاع از قیمت ها، شرکت آلپ صنعت از کارشناسان و مشاوران مجرب برای مشاوره با شما خریدار گرامی استفاده کرده است تا بتوانید تنها با یک تماس از قیمت دستگاه مد نظرتان اطلاع کسب کنید.

دستگاه‌ خشک کن میوه تولید شده در شرکت آلپ صنعت، دارای کیفیت عالی و بهترین قطعات هستند که تماما اروپایی می باشند، این دستگاه‌ها علاوه بر کارایی بالایی که دارند از سه سال گارنتی بی قید و شرط نیز برخوردار هستند. از جمله خدمات پس از فروش گروه آلپ صنعت می توان به تعویض، تعمیر، و پشتیبانی فنی اشاره کرد، مدت زمان این خدمات حدود یک هفته است.

توجه داشته باشید جذابیت میوه خشک در بین مردم بسیار بالا بوده و اگر بتوانید بستری مناسب برای فروش میوه و سبزی خشک ایجاد کنید، براحتی به درآمد قابل قبولی حتی در منزلتان خواهید رسید. اگر شما قصد دارید کارگاه‌های بزرگ راه اندازی کنید و می‌خواهید دستگاهی با ظرفیت بالا بخرید، بهتر است از همان ابتدا به فکر صادر کردن محصولات خود به کشورهای خارجی باشید، چرا که می‌توانید به سود بسیار کلانی برسید. در حالتی که بخواهید کارگاه تان منحصر به استان و یا کشور باشد، حاشیه سود شما حدودا 40 درصد خواهد بود.

اگر می خواهید یک شغل خانگی راه‌اندازی کنید و هم چنین سرمایه زیادی ندارید پیشنهاد ما به شما این است که یک دستگاه خشک کن با ظرفیت 10 کیلوگرم خریداری کنید و در آن را به راحتی در یک گوشه از بالکن خود قرار داده و شروع به کار کنید، میزان سرمایه اولیه برای این کار حدودا 20 میلیون تومان است. هم چنین شما می‌توانید مدتی پس از راه‌اندازی کسب و کار خود، وسعت کار خود را افزایش دهید، اولین قدم این است که کارگاه خود را بزرگتر کنید و حتما مجوزهای لازم را از وزارت بهداشت کسب کنید. این مجوز برای کارگاه های کوچک الزامی نیست.

 منبع » نو اندیش

 

 

نکاتی برای خرید پکیج برقی

پکیج برقی

امروزه، پکیج یا دستگاه حرارتی معمولاً در هر خانه‌ای یافت می‌شود، که اکثر مردم از آن برای گرم کردن محیط و تهیه‌ آب گرم برای مصارف بهداشتی استفاده می‌کنند. در این مقاله، با محصولی منحصر به فرد با نام پکیج برقی از شرکت آلپ هلدینگ آشنا خواهیم شد. این محصول به خریداران عزیز، به‌عنوان یک الگوی برقی مطرح شده است. یکی از قابلیت‌های این دستگاه، عدم نیاز به استفاده از منابع انرژی غیرقابل بازیافت مانند گاز، گازوئیل و یا نفت می‌باشد. به راحتی شما می‌توانید به منظور استفاده از این دستگاه، آن را به برق وصل کنید، بدون نیاز به سایر منابع انرژی. در مقابل، در پکیج‌های گازی، نیاز است که از گاز برای کارکردن دستگاه استفاده کنید. این محصول با تکنولوژی جدید، در دسته‌ی دیگری از پکیج‌های موجود در بازار جای دارد، که بازدهی آن از محصولات قبلی بیشتر بوده و همچنین دارای مدیریت انرژی عالی است.

بنابراین، پکیج برقی برای مکان‌هایی که دسترسی به سوخت فسیلی ندارند، گزینه مناسبی است. آلپ هلدینگ، اولین سازنده و مخترع پکیج برقی در ایران است که در سال‌های اخیر توانسته نظر مشتریان زیادی را به خود جلب کند. پکیج‌های برقی این گروه صنعتی، تمامی استانداردهای مورد نیاز برای خرید پکیج را دارا می‌باشند و هیچ شکایتی از طرف خریداران در مورد خرید این نوع دستگاه‌ها وجود ندارد. پکیج برقی و سایر محصولات آلپ هلدینگ، بارها و بارها در طول ساخت و تولید بررسی و تحلیل شده و از آزمون و خطاهای زیادی گذر کرده‌اند تا در نهایت یک محصول بی نقص و عالی را به خریداران پکیج برقی ارائه دهد.

پکیج برقی آلپ، با تمامی اجزای وارداتی و عمر بسیار طولانی، گزینه مناسبی برای مکان‌هایی است که دسترسی به سوخت‌های فسیلی ندارند. آلپ هلدینگ، اولین سازنده و مخترع پکیج برقی در ایران است و توانسته نظر مشتریان زیادی را به خود جلب کند. پکیج‌های برقی این شرکت، تمامی استانداردهای مورد نیاز را دارا می‌باشند و تا به حال هیچ ابراز نارضایتی از طرف هیچ کدام از خریداران نسبت به خرید این نوع دستگاه‌ها وجود نداشته است.محصولات آلپ هلدینگ، از جمله پکیج برقی، به صورت مکرر از آزمون و خطاهای زیادی عبور کرده‌اند. هدف این کار، ارائه یک محصول بی‌نقص و با کیفیت عالی به خریداران پکیج برقی و سایر محصولات آلپ هلدینگ است.رقبای زیادی در کشور وجود دارند که سال‌ها بعد از آلپ هلدینگ شروع به ساخت پکیج برقی کرده‌اند. قطعات استفاده شده در محصولات شرکت‌های رقیب، به دلیل کیفیت پایین‌تر، دارای عمر کمتری نیز می‌باشند. با توجه به توضیحات جزئی در خصوص این دستگاه، تصمیم گیری برای خرید پکیج برقی برای شما مشتریان عزیز راحت‌تر خواهد بود.

انواع پکیج برقی:

  1. پکیج برقی زمینی
  2. پکیج برقی دیواری

 پکیج برقی زمینی

این نوع پکیج برقی نسبت به پکیج های برقی دیواری به فضای بیشتری برای نصب نیاز دارد زیرا باید روی زمین نصب شود و در نتیجه فضا را اشغال می کند. اگر قصد خرید پکیج برقی زمینی را دارید، در نظر داشته باشید که ظرفیت، وزن، ابعاد و قطعات به کار رفته در تولید آن با ظرفیت آن افزایش می یابد. از این نوع پکیج ها می توان به راحتی در ویلاها و مناطقی که دسترسی به گاز و گازوئیل امکان پذیر نیست و همچنین در مناطق روستایی برای تامین گرمایش لازم برای محیط و آب گرم استفاده کرد. لازم به ذکر است که استفاده مستمر از پکیج های برقی به ویژه در تعرفه های مصرف شهری می تواند هزینه های قابل توجهی را در پی داشته باشد. پکیج های زمینی در اصل همه بسته های در اندازه های بزرگتر یا در صنایع و حتی پکیج های استخری هستند. این محصول نسبت به شوفاژخانه های سنتی که دارای راندمان پایینی هستند، گزینه مناسب تری است، زیرا پکیج های زمینی در مقایسه با دیگ بخار ابعاد کوچک تری دارند و به راحتی در هر گوشه یا قسمتی از پارکینگ، انبار یا اتاق تاسیسات قابل نصب هستند. . یکی از مهم ترین مزایای پکیج های برقی زمینی این است که در صورت مواجه شدن با مشکل، کد خطا بر روی پنل نصب شده بر روی آنها نمایش داده می شود که تشخیص و رفع مشکل را آسان می کند.

پکیج برقی زمینی آلپ از جنس بسیار مقاومی که در برابر اسید نیز مقاومت دارد، یعنی دیگ فولادی آتش خوار ساخته شده است. ورق های استفاده شده در این پکیج نیز از میعانات گازی برآیند از سوختن و آتش سوزی هستند و با وجود فین های مختلف در سطح پره ها، مقاومت حرارتی آنها را بالا می برند. همچنین، این پکیج به صورت کاملا اتوماتیک عمل می کند و نیاز به دودکش ندارد. این ویژگی باعث شده است که ظاهر پکیج بسیار زیبا و جذاب باشد و به محیط زیبایی خاصی ببخشد. همچنین، به دلیل عدم نیاز به دودکش، این پکیج بسیار سازگار با محیط زیست است و آلاینده نیست.

پکیج های برقی زمینی آلپ هلدینگ دارای تنظیمات مخصوص برای فصل زمستان و تابستان هستند. در فصل زمستان، دمای مناسب برای کارکردن پکیج برقی بین 18 تا 22 درجه سانتی گراد است. سنسور برقی باعث می شود که مدار رادیاتور قطع شود، اما بلافاصله وقتی شیر آب گرم را می بندیم، مدار رادیاتور فعال می شود و آب گرم همیشه در دسترس خواهد بود. در تابستان، با فشار دادن کلید تابستانه، دستگاه مسیر مدار بسته شوفاژ را می بندد و فقط آب داخل دیگ پکیج را گرم می کند و تبدیل به آبگرمکن می شود و مصرف دستگاه به حداقل ممکن میرسد. همچنین، پکیج برقی زمینی آلپ قادر است هنگامی که شما از آب مصرفی استفاده می کنید، همزمان گرمایش شوفاژ را نیز تامین کند. در هر صورت، همیشه اولویت با تامین آب گرم است.

ویژگیهای پکیج برقی زمینی آلپ :

  • نیاز به آبگرم کن ندارد
  • فوق العاده کم صداست (بدون آلودگی صوتی)
  • قابلیت جابجایی آسان
  • مصرف بهینه برق
  • به فضای کمی برای نصب نیاز دارد
  • قدرت بسیار بالا
  • دارای مخزن آب گرم
  • ظاهر مدرن و به روز
  • مصرف سوخت کم
  • راندمان حرارتی بسیار بالا
  • دارای گارانتی یک ساله و هم چنین خدمات پس از فروش(شامل تعویض قطعات)
  • تمام قطعات وارداتی و کیفیت بسیار بالا از جمله المنتهای مسی و ضد ذوب شدگی

 پکیج برقی آلپ

پکیج برقی دیواری

پکیج برقی دیواری آلپ جهت تامین گرمایش محیط از برق تک فاز یا سه فاز با ظرفیت دستگاه به سفارش مشتری استفاده می‌کند. با اندازه کوچکی که دارد، بسیار راندمان بالایی را از خود به جای می‌گذارد و به راحتی در آشپزخانه یا کابینت نصب می‌شود. در هر واحد آپارتمانی می‌توان این پکیج را نصب کرد. طراحی زیبا و شیک این پکیج، جلوه لوکسی به محیط می‌بخشد. به دلیل استفاده از برق و نداشتن شعله، این پکیج نیاز به دودکش ندارد و در نتیجه هیچ آلودگی زیستی ایجاد نمی‌کند. این باعث شده که خرید پکیج برقی دیواری، به عنوان یکی از مهمترین دلایل آغاز شود.

پکیج برقی دیواری آلپ، دارای ویژگی های زیر است:

1. طول عمر بالا بخاطر مقاومت در برابر حرارت و ضربات احتمالی

2. امکان سفارشی سازی

3. استفاده از تکنولوژی روز دنیا

4. سازگار با محیط زیست و عدم ایجاد آلایش

5. مجهز به استانداردهای جهانی ایزو 9001

6. کارکرد بدون آلایش و بدون صدا

7. تامین آبگرم و گرمایش محیط به صورت همزمان

8. هزینه تعمیرات دوره‌ای و نگهداری کمتری نسبت به دیگر روش‌های گرمایشی دارد.

9. بی نیازی از دودکش

10. نصب و راه‌اندازی آسان

11. کاربری بسیار آسان

12. عدم اشغال فضای زیاد.

معایب پکیج دیواری عبارتند از:

1. دارای قدرت کمتر نسبت به پکیج‌های زمینی است.

2. هزینه سیستم ایمنی برقی نسبتاً بالاست.

3. برای خانه‌های بزرگ با چند حمام و فضای بزرگ مناسب نیستند.

4. پکیج دیواری نسبت به پکیج‌های زمینی رسوب بیشتری دارند.

5. در صورت وجود فاصله بین پکیج و مصرف آب گرم، دستگاه قدرت کمتری دارد و ممکن است در کارکرد آن اختلال ایجاد شود.

دانه چیا یا تخم شربتی چیست

 دانه چیا

این دانه ی مفید ممکن است گاهی با تخم شربتی یابذر ریحان اشتباه گرفته شود و این به دلیل فراوان بودن تخم شربتی و بذر ریحان در ایران و همچنین حالت مشابه( حالت موسیلاژی و جذب آب آن) است. در حالیکه آنها از نظر خواص و ارزش غذایی کاملا متفاوت هستند پس باید در موقع خرید دقت داشته باشید که اشتباه نکنید

این دانه از خانواده نعناییان به دست می آید. بومی آمریکای مرکزی و کشورهای مکزیک و گواتمالا است و یکی از خوراکی های اصلی اقوام سرخپوست مایا بوده است. واژه چیا در زبان مایایی به معنا قدرت می باشد. رنگ دانه های چیا از سفید تا قهوه ای متغیر بوده و شکل آن بیضی کوچک و براق است.
100 گرم دانه چیا 486 کیلو کالری انرژی، 42.12 گرم کربوهیدرات،16.54 گرم پروتیین و 30.74 گرم چربی و 34.4 گرم فیبر رژیمی دارد. این دانه ها منبع عالی از ویتامین هایی مانندتیامین، نیاسین، اسید فولیک و ریبوفلاوین هستند. هم چنین ویتامین سی،آ و ای به میزان کمتری درآن یافت میشود.

خواص دانه چیا

 

نیاسین که از جمله ویتامین های گروه بی است،بیش از دوبرابر موجود در کنجد در این دانه ها موجود است و 55 درصد میزان توصیه شده این ویتامین را تأمین می کند. نیاسین به کاهش سطح کلسترول ال دی ال در خون کمک می کند. ضمن این که با افزایش فعالیت گاما آمینو بوتیریک اسید در داخل مغز به کاهش اضطراب و عصبانیت کمک می کند.

از خصوصیات بسیار عالی دانه های چیا، میزان بالای اسیدهای چرب امگا است. حدود 60 درصد چربی های موجود در دانه چیا از اسید چرب امگا 3 به نام آلفا لینولنیک اسید درست شده که حدود 20 درصد آن از اسیدهای چرب امگا 6 می باشد به همین دلیل دانه های چیا با نسبت بالای امگا 3 نسبت به بذر کتان برتری دارند.

بذر چیا

از

فواید امگا 3 می توان به خواص ضد سرطانی، کاهش بیماری های قلبی عروقی، کاهش التهاب، جهت بلوغ و رشد طبیعی سیستم عصبی ،بهبود سوختگی و آسیب پوست در اثر تابش یو وی ودر واقع نقش حفاظتی آن از پوست اشاره کرد. در یک مطالعه نشان داده شد، رژیم غنی از امگا 3 باعث کاهش تومورهای پوستی در موش ها شد.

افرادی که اقدام به رژیم های کاهش وزن می کنند،از دانه های چیا در برنامه غذایی تحت نظر کارشناس و متخصص تغذیه، به دلیل وجود پروتیین با کیفیت گیاهی ( وجود هر 9 اسید آمینه ضروری) و هم چنین با وجود فیبر بالا استفاده می کنند.

در رژیم های غذایی، اگر پروتیین خوبی به بدن فرد برسد، احساس سیری بهتری به شخص القا شده و با کاهش کالری کمتر، کاهش وزن بهتری اتفاق می افتد.
فیبر موجود در دانه چیا به شکل نامحلول بوده و با قرار گرفتن دانه ها در آب یا مایعات دیگر،10 تا 12 برابروزن خود آب جذب کرده و این حالت موسیلاژی و لعاب دار برای افراد با مشکلات یبوست، بسیار مفید است. فیبر نامحلول باعث کاهش کلسترول خون شده، باعث میشه قند خون بعد از خوردن غذا به سرعت افزایش پیدا نکند و و عمل هضم آهسته تر شود.

تحقیقات نشان داده که اگر افراد دیابتی دانه های چیا را به جای برنج یا سایر غلات مصرف کند، در تنظیم قند خون تاثیر زیادی گذاشته و مفید است. مواد معدنی موجود در این دانه شامل کلسیم، فسفر،آهن،منگنز و منیزیوم است که می تواند در سلامت استخوان ها و فعالیت عضلات قلب و تولید گلوبولهای قرمز بسیار مفید باشد.

چیا فاقد گلوتن بوده و در افراد مبتلا به بیماری سلیاک( حساسیت به گلوتن) مصرف آن منعی ندارد. با این که مصرف این دانه معمولا بی خطر است اما در مواردی خاص باید احتیاط کرد. این دانه ها ممکن است فشار خون را کاهش دهند، لذا در مصرف هم زمان آن با داروهای کاهش فشار می تواند خطرناک بوده و افت فشار شدیدی را بوجود آورد.

از جمله افرادی که نباید در خوردن آن زیاده روی کنند، کسانی هستند که داروهای ضد انعقاد خون( مثل آسپیرین) مصرف می کنند، چون دانه چیا در مقدار زیاد باعث رقیق شدن خون می گردد. مصرف آن به میزان کم در خانم های باردار و شیرده مانعی ندارد.

روش های استفاده دانه چیا

دانه چیا را به روش های مختلف می توانید استفاده کنید:

اگر یک چهارم لیوان دانه چیا را در یک لیوان آب بریزید و 20 دقیقه زمان بدهید، این ترکیب ژله ای را تا یک هفته میتوانید در یخچال نگه دارید و به شیر، ماست، سوپ و انواع اسموتی میوه یا هرچیز دیگراضافه کنید.

بذر چیا

چیا پودینگ: ترکیبی از یک چهارم لیوان چیا با شیر یا آبمیوه است که تکه هایی از میوه یا چند عدد از مغزجات به آن اضافه شده است. ترکیب دانه چیا با شیرکم چرب برای وعده صبحانه یا میان وعده میتواند حس سیری خوبی را به فرد القا کند.

دانه چیا ترکیبی بی نظیر برای کاهش وزن

دانه چیا یک ترکیب شگفت انگیز برای لاغری است; این دانه شباهت زیادی با تخم شربتی دارد ; اما با ان یکسان نیست.
این دانه  سرشار از فیبر،پروتئین ،امگا۳ و کلسیم،منگنز،منیزیم،فسفر است و همچنین سرشار از ویتامین های B است.
اگر قصد لاغری دارید باید بدانید که این دانه سرشار از فیبرهای محلول است ;که به سیری طولانی مدت کمک میکند، دانه های چیا در مجاورت با اب حجیم شده و جای بیشتری در معده اشغال می کنند و اشتها را کنترل کرده و میل به غذا را از بین میبرند.

راه حلی ساده برای مصرف دانه چیا

دانه های چیا را میتوان خام ،خیس خورده یا پودر مصرف کرد.
برای بهره بودن از موادمغذی ان لازم نیست که حتما ان را به صورت پودر در بیاورید; چرا که این ماده به شکل خام نیز انرژی و موادمغذنی فراوانی را برای انسان تامین می کند.
این دانه  به سادگی به دندان ها می چسبند و در هنگام هضم نیز اب زیادی را به خود جذب می کنند; پس بهتر است اب زیادی مصرف شود.
اگر دانه های چیا را قبل از مصرف خیس کنید(۱/۵ قاشق چای خوری در یک لیوان اب)این دانه ها راحت تر هضم شده و موادمغذی ان نیز سریع تر جذب بدن می گردد.
اگر میخواهید این دانه را به صورت پودر مصرف کنید ; می توانید ان را در داخل ظرف شیشه ای در دار قراردهید و برای مدت ها در یخچال و‌فریزر از ان نگهداری کنید
بهترین زمان مصرف  این دانه در صبحانه است ; زیرا تحقیقات نشان می دهدکه میزان هورمون گرلین( هورمون گرلین هرمون محرک گرسنگی است)در افرادی که صبحانه های غنی از پروتئین مانند دانه چیا می خورند از سایر افراد کمتر است.

منبع : https://fbsclinic.com/chia-seeds-for-weight-loss/

بیوگرافی مستربین

 

روان آتکینسون معروف به مستربین کمدین معروفی که سال‌هاست خنده را بر لبان مردم دنیا می‌نشاند، در ۶ ژانویه ۱۹۵۵ در نیوکاسل انگلیس در منطقه تینه متولد شد.

نام کامل: ROWAN SEBASTIAN ATKINSON
تاریخ تولد: ۶ ژانویه ۱۹۵۵٫
محل تولد: نیوکاسل انگلیس.
شغل: بازیگر، کمدین، نویسنده.
تحصیلات: مهندسی الکترونیک از دانشگاه نیوکاسل و آکسفورد.
علت شهرت: MR..BEAN
قد: ۱۸۳ سانتی متر.
پدر: ERIC ATKINSO
شغل: کشاورز
مادر: ELLA MAY ATKINSON
برادرها: RYBERT-RODNEY.
همسر: SUENTRA SASTRY–
شغل: آرایشگر و گریمور
ازدواج:۱۹۹۰٫
پسر: BENJAMIN
دختر: LILY
جوایز دریافتی:
BRIT ACADEMY AWARDS
OLIVIER THEATRE AWARDS

 

 

* وی در دوران دبستان با تونی بلر هم کلاسی بوده است.

* وی از سال ۱۹۷۹ فعالیت هنری خود را آغاز کرد.

* وی از کودکی دچار لکنت زبان می‌باشد. وی قادر به تلفظ صحیح حرف B نمی باشد.

* وی صاحب چندین اتوموبیل ریسر و اسپورت می‌باشد. تفریح و سرگرمی وی مسابقات اتومبیل رانی سرعت می‌باشد. وی در این زمینه مهارت زیادی نیز داراست..

روان آتکینسون معروف به مستربین کمدین معروفی که سال‌هاست خنده را بر لبان مردم دنیا می‌نشاند، در ۶ ژانویه ۱۹۵۵ در نیوکاسل انگلیس در منطقه تینه متولد شد. پدرش اریک آتکینسون و مادرش الامی‌ نام داشت. او دو برادر بزرگ‌تر به نام‌های روبرت و رودنی دارد. پدرش یک مزرعه‌دار ساده بود. روان بعد از اتمام تحصیلات ابتدایی و دبیرستان در دانشگاه نیوکاسل در رشته مهندسی برق مشغول به تحصیل شد. مدتی بعد دانشگاهش را به آکسفورد منتقل کرد و تحصیلاتش را در همان رشته در دانشگاه آکسفورد به پایان رساند.

او از نوجوانی به بازی در نقش‌های کمدی علاقه فراوانی داشت و در این زمینه از استعداد خاصی برخوردار بود. روان در دانشگاه آکسفورد با فیلمنامه‌نویس طنز معروف ریچارد کورتس آشنا شد و فعالیت‌هایش را در زمینه بازیگری کمدی زیرنظر این فیلمنامه‌نویس آغاز کرد. او در چند نمایش کوتاه طنز که در سالن آمفی تئاتر دانشگاه اجرا شد ایفای نقش کرد و بسیار مورد توجه تماشاچیان قرار گرفت. روان کار حرفه‌ای خود را در این زمینه در سن ۲۳ سالگی و در سال ۱۹۷۸ با ایفای نقش در یک نمایش کمدی با نام oclock news شروع کرد.

این نمایش یک تقلید خبر طنزآمیز بود که از شبکه BBC انگلیس پخش می‌شد. این نمایش کمدی که پخش آن مدت چهار سال ادامه داشت موفقیت چشمگیری به دست آورد و در این مدت چهار سال روان جوایز ملی و بین‌المللی فراوانی را از اتحادیه‌های مختلف از آن خود کرد. روان که با بازی در این سریال محبوبیت خاصی در انگلیس پیدا کرده بود در سال ۱۹۸۰ به این ترتیب عنوان بازیگر سال BBC را از آن خود کرد و مورد تقدیر قرار گرفت.

روان در سال ۱۹۸۱ در یک نمایش تک نفره طنز در تئاتر وست اند لندن بازی کرد و بعد از اتمام یک فصل کامل بازی جایزه بازیگر کمدی سال اتحادیه تئاتر وست اند لندن را از آن خود کرد. او جوان‌ترین فردی بود که تا آن زمان تئاتر تک نفره طنز بازی کرده بود. دومین نمایش تک نفره او در سال ۱۹۸۸ نه فقط در لندن بلکه در نیویورک، استرالیا، نیوزلند و خاورمیانه بسیار موفقیت‌آمیز بود و مورد استقبال قرار گرفت.او در سال ۱۹۸۳ با همکاری فیلمنامه‌نویس ریچارد کورتیس نمایش طنز Black Adder افعی سیاه را برای BBC ساخت که این سریال نیز برنده جوایز فراوانی در سطح بین‌المللی شد و روان به واسطه بازی در نقش اول این سری نمایش‌ها برای دومین بار عنوان بهترین بازیگر سال BBC را از آن خود کرد. این سریال در چهار دوره متوالی پخش شد.

معروف‌ترین کار تلویزیونی بزرگ او در سال ۱۹۸۹ ساخته شد. این سریال کمدی صامت، مجموعه نمایش‌های مستربین بود که برای شبکه‌های ITV و HBO توسط شرکت تایگر اسپکت ساخته شد. در این مجموعه نمایش‌های طنز، روان نقش یک شهروند انگلیسی دست و پا چلفتی را بازی می‌کرد که بدون کلام و بیشتر با شکلک‌های صورت و حرکات خنده‌دار، خنده را بر لبان تماشاگران می‌نشاند. این سریال برنده جوایز بین‌المللی فراوانی از جمله رز طلایی مونترایکس شد و در سال ۱۹۹۵ نیز عنوان بهترین نمایش کمدی را از آن خود کرد.

این سریال از شروع ساختش بسیار مورد توجه کشورهای مختلف دنیا قرار گرفت و در بیش از دویست کشور مهم دنیا فروخته شد و از آن به بعد روان به عنوان مستربین در سطح بین‌الملل معروف شد. این مجموعه نمایش‌ها از لحاظ اقتصادی برای تلویزیون انگلیس پرفروش‌ترین سریال دهه نود به شمار می‌رفت. این مجموعه از سال ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۵ در تلویزیون بریتانیا ساخته و پخش می‌شد. در سال ۱۹۹۷روان یک فیلم سینمایی را نیز با این نقش بازی کرد که بین، نمایش واقعه ناگوار نام داشت و در سطح جهان موفقیت‌های فراوانی را از آن خود کرد…

روان آتکینسون نه تنها یک بازیگر بلکه یک نویسنده، تهیه‌کننده و دوبلر معروف فیلم‌های کمدی در اروپا به شمار می‌رود وی می‌گوید: یک فیلم کمدی خوب علاوه بر بازی خوب یک کمدین نیاز به یک موسیقی زیبا، یک کارگردانی خوب و یک فیلمنامه زیبا دارد.

او در مورد مجموعه مستربین می‌گوید: من هرگز دوست ندارم از مستربین که با آن در سطح دنیا شناخته شده‌ام جدا شوم. من از بازی در این نقش لذت فراوانی می‌برم. روان علاوه بر این مجموعه‌های تلویزیونی، فیلم‌های سینمایی بسیار موفقی را هم در کارنامه هنری خود دارد.

روان در سال ۲۰۰۶ ساخت دومین مجموعه مستربین را آغاز کرده است که در ۲۹ مارس ۲۰۰۷ به سینماها آمد. این مجموعه تعطیلات مستربین نام دارد.

روان در فوریه ۱۹۹۰ با سانترا سایستی ازدواج کرد که حاصل این ازدواج دو فرزند به نام‌های بنیامین و لیلی می‌باشد. قابل ذکر است که مستربین عاشق ماشین‌های سریع‌السیر از جمله استون مارتین است. وی در خصوص ماشین‌های تندرو مقالاتی را در مجلات ماشین منتشر کرده است.

خودرو جدید ایران خودرو tf21

 خودرو تی اف ۲۱ ایران خودرو (ماشین tf21 ایران خودرو) محصول جدید داخلی و جانشین پژو 206 است که قیمت، مشخصات فنی و امکانات رفاهی داخل آن مورد توجه افراد قرار گرفت.

 

 

 

 

گروه صنعتی ایران خودرو از خودرو TF21 رونمایی و اعلام کرد این محصول جدید با گذر از تمامی استانداردهای ۸۵ گانه بر روی پلتفرم P200 به بازار عرضه می‌شود.

خودروی جدید ایران خودرو، جانشین پژو ۲۰۶

مدیرعامل ایران خودرو در مراسم رونمایی رسمی تی اف ۲۱ گفت: این ماشین در نیمه اول سال ۱۴۰۲ در کلاس ابعادی B و در تیپ‌های مختلف، به جای پژو ۲۰۶ به بازار می‌آید.

معرفی TF21 ایران خودرو

 

بر اساس اطلاع رسانی ایران خودرو می‌توان تی اف ۲۱ را که هنوز هم نام تجاری ندارد یکی از کامل‌ترین خودروهای رده قیمتی ارزان بازار ایران نامید و اگر تمام داده‌های اعلامی آن درست باشد، می‌تواند با توجه به تجهیزات و امکانات مدرن، با قیمتی حدود ۲۰۰ میلیون تومان محصول پرطرفداری شود.

خودرو tf21 ایران خودرو

ایران خودرو tf21 در سه نسخه پایه (Base)، میانی (Medium) و لوکس عرضه خواهد شد و تمامی نسخه‌های این محصول با وجود تفاوت‌هایی که در تریم داخل، سطح امکانات و حتی تفاوت‌های ظاهری با یکدیگر دارند، قادر به پاس کردن استانداردهای ملی ۸۵ گانه صنعت خودرو ایران هستند.

بررسی TF21 ایران خودرو

  • نمونه مفهومی TF21 ایران خودرو، در تاریخ ۱۰ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ به تأیید مدیرعامل این شرکت رسیده و پروژه طراحی آن آغاز شده است.
  • محصول TF21 ایران خودرو، در سگمنت B ساخته می‌شود و به لحاظ ابعاد و اندازه، اندکی کوچک‌تر از کراس‌اور ری را ایران خودرو خواهد بود.
  • محصول TF21 ایران خودرو، بر اساس اعلام مدیرعامل این خودروساز توانایی پاس‌کردن استانداردهای ۸۵ گانه را داشته و دارای استحکام و ایمنی بالایی خواهد بود.
  • در فاز اول تولید TF21 ایران خودرو، از موتورهای بهینه شده TU5P استفاده می‌شود که هم با گیربکس دستی و هم با گیربکس اتوماتیک، همراه هستند.
  • ایران خودرو در برنامه بلندمدت، قصد کنار گذاشتن موتورهای خانواده TU را دارد و برای فاز دوم، تولید خودرو TF21 با موتورهای ۳ سیلندر IK3 معروف به موتور سه استوانه ایران خودرو انجام می‌شود.

امکانات ایران خودرو tf21

تی‌اف ۲۱ ایران خودرو دارای سیستم کنترل پایداری الکترونیکی ESC، پایش فشار باد تایرها TPMS، راهنمای تعویض دنده (سیستم GSI)، سنسور نور و سنسور باران است.

رینگ آلومینیومی ۱۵ اینچی، غربیلک فرمان با پوشش چرمی به همراه کلیدهای کنترلی روی فرمان، فرمان برقی، سیستم مالتی مدیا با نمایشگر لمسی هفت اینچی و سیستم ورود بدون کلید Keyless از دیگر تجهیزات مدل لوکس خودروی TF21 است.

موتور TU5 ایران خودرو TF21

موتورهای سری TU از موتورهای چهار سیلندر کوچک مورد استفاده در طیف وسیعی از خودروهای پژو و سیتروئن هستند که در سال ۱۹۸۶ با خودرو Citroën AX معرفی شدند که بعدها موتور تیوفایو (tu5 engine) برای خودروهای ایران خودرو مورد استفاده قرار گرفت و سپس در محصولاتی مانند پژو پارس ، پژو ۲۰۶ و ۲۰۷ و رانا به کار برده شد.

از نکات مثبت این موتور می‌توان به صدای کم، قدرت مناسب، استاندارد آلایندگی بالا، شتاب بالا و قیمت رقابتی اشاره کرد، موتور تی یو فایو پلاس نیز جدیدترین موتور به روز رسانی شده تولید ایران خودرو است که با ارتقای سیستم روغن رسانی، کاهش مصرف و افزایش قدرت و طول عمر داشته است.

این موتور ۱۵۹۸ سی سی حجم دارد و دارای ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ است که به سامانه زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها یا همان CVVT مجهز و پمپ روغن متغیر بر روی آن نصب شده است.

نوع موتور TU5 TU5 پلاس
قدرت ۱۰۵ اسب بخار ۱۱۰ اسب بخار
دورموتور در حداکثر قدرت ۵۸۰۰ ۶۰۰۰
گشتاور ۱۴۲ نیوتن متر ۱۵۰ نیوتن متر
دورموتور در حداکثر گشتاور ۴۰۰۰ ۴۸۰۰
آلایندگی یورو ۴ بهینه یورو ۵

 

مزایا و معایب ایران خودرو TF21

  • امکانات رفاهی مناسب در تریم لوکس
  • پاس کردن استاندارد ایمنی حفاظت از عابر پیاده
  • برخورداری از سیستم کنترل پایداری ESP
  • پاس کردن استاندارد ایمنی حفاظت از عابر پیاده در برخورد هم شده که استاندارد روز اروپا محسوب می‌شود.
  • استفاده از پیشرانه همیشگی TU5 بهبود یافته
  • عدم تطابق طراحی بخش‌های مختلف بدنه با یکدیگر

مشخصات خودرو tf21

با اعلام ایران خودرو، ۱۰۰ درصد قطعات مورد استفاده در خودروی تی‌اف ۲۱ تولید داخل است و این محصو، ۱۱۳ اسب‌بخار قدرت و ۱۴۳ نیوتن‌متر گشتاور دارد.

پیشرانه آن از نوع تیوفایو پلاس است و به یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک (با قابلیت تعویض دنده به صورت تیپ ترونیک) و یا پنج سرعته دستی، متصل است‌؛ ایران‌خودرو قصد دارد نسخه شش سرعته دستی را هم تولید کند.

زمان طراحی و تولید این محصول ۱۸ ماه است که این موضوع یک رکورد قابل توجه برای این شرکت به حساب می‌آید.

تولید ایران خودرو TF21

طبق برنامه‌ریزی ایران خودرو، پروژه توسعه محصول TF21 ایران خودرو، ۱۸ ماهه خواهد بود؛ یعنی نخستین نمونه‌های آزمایشی آن در اواسط سال ۱۴۰۲ رونمایی می‌شود و احتمالاً از اواخر همان سال یا از اوایل سال ۱۴۰۳ در بازار عرضه خواهد شد.

رقیب‌های ایران خودرو TF21

گفته می‌شود برای طراحی TF21 ایران خودرو، از خودروهای سایز کوچکی مانند هیوندای i10، میتسوبیشی میراژ و به‌خصوص از خودروی رنو کویید الگوبرداری کردند و قرار است این محصول جایگزینی ارزان قیمت برای پژو ۲۰۶ باشد، پس احتمالاً از ری را ایران خودرو (K125) سایپا آریا ارزان‌تر و رقیب انواع سمند و پارس خواهد بود

قیمت ایران خودرو TF21

طبق اعلام ایران خودرو، TF21 با هدف جایگزینی خودرو محبوب پژو ۲۰۶ تولید و در رده قیمتی مناسبی قرار خواهد گرفت. این خودرو بر اساس قیمت‌های فعلی تیپ‌های ۲۰۶ قیمت گذاری و در زمان ارائه به بازار، با تورم آن زمان به روز رسانی خواهد شد؛ برای مثال اگر قیمت کارخانه‌ای ۲۰۶ امروز ۲۰۰ میلیون باشد، قیمت پایه و اسمی امروز تی اف ۲۱ همین عدد است اما در شهریور ۱۴۰۲ که زمان ورود این خودرو به بازار است، بر اساس تورم روز قیمت دوباره محاسبه و اعلام می‌شود.

منبع : اینما

 

 

 

 

8 گیاه آپارتمانی مناسب برای نگهداری در منزل

 

این روزها با وجود آپارتمان نشینی و زندگی بدون حیاط علاقه مردم به گل و گیاه کمتر که نشده هیچ ، بیشتر علاقه مندند تا با چند نمونه گل و گیاه طراوت و زیبایی به محیط اطرافشان ببخشند.برای بسیاری از ما ، زنده نگه داشتن  گیاهان آپارتمانی می تواند یک چالش کمی سخت باشد به ویژه هنگامی که فضا و نور طبیعی خورشید محدود است .

ما لیستی از گیاهان خاص و بسیار مقاوم  را برای ساکنین آپارتمان تهیه کرده ایم. گیاهانی که به مراقبت و توجه کمتری نیاز دارند.این گیاهان با دقت بسیار انتخاب شده اند و پیشنهادی برای آپارتمانهای کم نور هستند. مناسب برای آن دسته از پرورش دهندگان،که با توجه به داشتن علاقه به گل و گیاه ،وقت و حوصله ای برای صرف مراقبت از گیاهان ندارند و به گیاهانی احتیاج دارند که در شرایط کم نور زنده بمانند.

۱. پوتوس  Pothos

رنگ سبز برگهای این گیاه  برای افزودن نماهای سرسبز به آپارتمان شما ایده آل است. آنها برای حلق آویز کردن سبد یا به عنوان یک گیاه رونده مناسب هستند. به علاوه ویژگیهای تصفیه آنها باعث می شود سمومی مانند فرمالدئید که اغلب فرش و مبلمانهای شما یافت می شوند ، جذب و تجزیه شوند. آنها می توانند در انواع نورمحیط زنده بمانند ، اما توجه داشته باشید که کم نور ممکن است تنوع برگ را کاهش دهد.

پوتوس نیازی به مراقبت ویژه در داخل خانه ندارد. نور کم را تحمل می کند (اما در نقاط متوسط ​​و پر نور نیز رشد می کند) ، رطوبت کم مناسب این گیاه است و خاک مرطوب را ترجیح نمی دهد، بنابراین بهتر است هنگام خشک شدن خاک گلدان برای آبیاری آن اقدام نمایید..

از آنجا که نگهداری این گیاه آپارتمانی کار بسیار آسانی است ، نیازی نیست نگران کود زیادی در مورد آن باشید. اما اگر مایل هستید که گیاه بیشتر بارور شود ، حداقل دو بار در سال (هر شش ماه یا یکبار) آن را با یک کود مخصوص گیاهان آپارتمانی (که در اکثر فروشگاهای گل و گیاه یافت میشود) تغذیه کنید

 

۲. گیاه مار یا سانسوریا  Sansevieria Trifasciata

گیاهان سانسوریا از تحمل پذیر ترین گیاهان  آپارتمانی یا محل کار هستند. آنها می توانند هفته ها در غفلت  مقاومت کنند بدون اینکه شکل و ظاهر خود را از دست بدهند. گیاهان مار برای آپارتمانهای کم نور بسیار عالی هستند زیرا می توانند در محیط هایی با نور و آب بسیار کم رشد کنند. سانسوریا  سرعت رشد آهسته و متوسط ​​دارد. آنها توسط ساقه های زیرزمینی به نام ریزوم گسترش می یابند که به عنوان جوانه جدید ظاهر می شوند.

در نور طبیعی بیشتر  و در نور کم  کندتر رشد می کنند. گیاهان سانسوریا را هر ۲-۸ هفته میتوانید آب دهید. (بسته به شرایط خانه ، نوع مخلوط خاک و اندازه گلدان ، برنامه آبیاری برای شما متفاوت خواهد بود).

سانسوریا یکی از گیاهان برتر تصفیه هوا، که توسط ناسا شناسایی شده است ، این گیاه حداقل ۱۰۷ آلاینده شناخته شده از جمله مونوکسید کربن و مونوکسید نیتروژن ، فرمالدئید ، کلروفرم ، بنزن ، زایلن و تری کلرواتیلن را از بین می برد.

همچنین در جذب دی اکسید کربن بهره وری بالاتری دارد و یکی از معدود گیاهانی است که اکسیژن را در طول شب آزاد می کند. گیاه مار یا سانسوریا  یکی از بهترین فیلترهای هوای طبیعی را ایجاد می کند.

۳.زاموفیلیا(ZZ-Zamioculcas Zamiifolia)

این گیاه  بومی شرق آفریقا است و برخی از آن به عنوان “خانه آینده” یاد میکنند. به دلیل سازگاری بالا، در هر شرایط محیطی می‌تواند رشد کند و زنده بماند به طور معمول همیشه سبز است، این یکی از بهترین گیاهان آپارتمانی سبک موجود است ، فقط باید سه بار در ماه آبیاری شود و به ندرت باعث جذب آفات می شود.

میزان رشد زاموفیلیا به میزان نور خورشید در محیط بستگی دارد (هرچند اجازه ندهید در نور مستقیم خورشید قرار بگیرد). بهترین رشد این گیاه در دمای بین ۱۸ تا ۲۶ درجه سانتیگراد (۶۵ تا ۷۹ درجه فارنهایت) است.

آب بیش از حد ممکن است زاموفیلیا را از طریق پوسیدگی غده از بین ببرد. روشنایی و نور غیر مستقیم برای زاموفیلیا  بهترین است. این گیاه برای محیط داخلی دارای خصوصیات تصفیه هوا است. یک مطالعه از گروه گیاهان و علوم زیست محیطی از دانشگاه کپنهاگ از سال ۲۰۱۴ نشان می دهد که این گیاه قادر است ترکیبات آلی فرار بنزن ، تولوئن ، اتیل بنزن و زایلن را از بین ببرد.

 

گیاه زاموفیلیا تنها در صورت خورده شدن، برای انسان ها و حیوانات خانگی سمی است و بهتر است آن را دور از دسترس کودکان و یا حیوانات قرار دهید. نه تنها با لمس برگ ها و ساقه گیاه زاموفیلیا مشکلی برایتان پیش نمیاید و می‌توانید به راحتی از آن نگهداری کنید.

۴. گیاه چدن یا برگ عبایی  Aspidistra Elatior

برگ عبایی  به عنوان گیاه چدن نیز شناخته می شود زیرا کشتن آنها تقریبا غیرممکن است. اگر آبیاری آن را فراموش کرده اید یا  آن را به یک نقطه تاریک برده باشید و به طور کلی فراموش کرده اید که به این گیاه رسیدگی کنید ، با کمال میل به رشد خود ادامه میدهد.
گیاه برگ عبایی ، به دلیل این که کاملاً قادر به مقابله با نور ضعیف ، شرایط نامناسب و همچنین کیفیت پایین هوا ، درجه حرارت گرم یا سرد است نام مستعار آن را چدن گذاشته اند.
گیاهان چدن دارای برگهای سبز تیره هستند و می توانند زیبایی خاصی را به هر گوشه ای از اتاق اضافه کنند. آنها همچنین به نور کم گرایش دارند و با آب بسیار کم و خاک ضعیف می توانند زنده بمانند.

 

آب بیش از حد ممکن است باعث پوسیدگی ریشه شود بهتر است در موقعیتی به دور از آفتاب مستقیم قرار گیرد تا از سفید شدن برگ آن جلوگیری شود.

۵. دراسنا Dracaena

از گیاهان آپارتمانی محبوب و بسیار سرسخت به شمار می آید. این گیاه بیش از ۳۰ گونه متنوع دارد و خانواده بزرگی از گیاهان را در برمی گیرد. این گیاه که به خون سیاوشان هم مشهور است،

دارای برگهای زیبا و راه راه سبز رنگ هستند .آنها نور زیاد را دوست ندارند ، بنابراین از تابش مستقیم نور خورشید خودداری کنید.

گل دراسنا به نور متوسط، خاک همیشه مرطوب، گرمای زیاد، ، رطوبت هوای ۵۰ تا ۸۰ درصد و خاک قلیایی احتیاج دارد. دراسنا از گیاهان تصفیه کننده هوا است، به نور زیاد اما غیر مستقیم احتیاج دارد، نور کم باعث کم رنگ شدن برگ ها می شود، نور زیاد هم باعث سوختن نوک و حاشیه برگ ها می شود. دراسنا یک گیاه زیبا اما سمی می باشد اما سم آن برای انسان خطرناک نیست . اما اگر آن را در حیاط خانه کاشته اید ، باید مراقب سگ و گربه ها باشید . جویدن سم این برگ ها توسط گربه ، علائمی مثل استفراغ و بزاق زیاد را به وجود می آورد . در نتیجه باعث کم آبی بدن حیوانات خواهد شد.

۶. آنتوریوم  anthurium

گل آنتوریوم یا فلامینگو بومی مناطق گرمسیری و جنگلهای پر باران جنوب آمریکاست و با نام انگلیسی Anthurium andreanum ، tailflower ، laceleaf شناخته می شود. نامهای رایج این گیاهان شامل آنتوریوم ، گل بیدمشک ، گل فلامینگو و جلبک است. این گیاهان به رنگهای روشن و طیفهای گسترده ای شکل می گیرند. گلهای این گیاه نماد خونگرمی و مهمان نوازی است و به عقیده برخی موجب خوش شانسی می‌شود.

دوره گلدهی آنتوریوم بسیار طولانی است و این گیاه از گیاهان آپارتمانی همیشه گلدار  محسوب می شود. برخی از آنها دارای گلهای زیاد و برخی از آنها تنها شاخ و برگهای باشکوه دارند. گونه های گلدار این گیاهان به دلیل داشتن گلهای چند رنگ و یا سنبله های قرمز ، صورتی  ، زرد رنگ  طرفداران زیادی دارند.

این گیاهان معمولاً در گلخانه ها شکوفا می شوند ولی با ایجاد محیط مناسب گلخانه ای در خانه یا آپارتمان می توانید به آسانی از آنتریوم مراقبت نمایید. گیاهان آنتوریوم در نور غیر مستقیم خورشید شکوفا می شوند. آنها قرار گرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب( جز در ماه های زمستان ) را دوست ندارند. خاک این گیاه همیشه باید مرطوب باشد اما این به معنی خیس و غرقابی بودن خاک نیست بلکه هر وقت سطح خاک شروع به خشک شدن کرد باید آبیاری شود.

 

آنتوریوم در صورت مصرف بسیار سمی است ، بنابراین در صورت داشتن حیوانات خانگی و یا کودکان  بسیار مراقب باشید. شیره همچنین می تواند باعث تحریک پوست شود.

۶. آنتوریوم  anthurium

گل آنتوریوم یا فلامینگو بومی مناطق گرمسیری و جنگلهای پر باران جنوب آمریکاست و با نام انگلیسی Anthurium andreanum ، tailflower ، laceleaf شناخته می شود. نامهای رایج این گیاهان شامل آنتوریوم ، گل بیدمشک ، گل فلامینگو و جلبک است. این گیاهان به رنگهای روشن و طیفهای گسترده ای شکل می گیرند. گلهای این گیاه نماد خونگرمی و مهمان نوازی است و به عقیده برخی موجب خوش شانسی می‌شود.

دوره گلدهی آنتوریوم بسیار طولانی است و این گیاه از گیاهان آپارتمانی همیشه گلدار  محسوب می شود. برخی از آنها دارای گلهای زیاد و برخی از آنها تنها شاخ و برگهای باشکوه دارند. گونه های گلدار این گیاهان به دلیل داشتن گلهای چند رنگ و یا سنبله های قرمز ، صورتی  ، زرد رنگ  طرفداران زیادی دارند.

این گیاهان معمولاً در گلخانه ها شکوفا می شوند ولی با ایجاد محیط مناسب گلخانه ای در خانه یا آپارتمان می توانید به آسانی از آنتریوم مراقبت نمایید. گیاهان آنتوریوم در نور غیر مستقیم خورشید شکوفا می شوند. آنها قرار گرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب( جز در ماه های زمستان ) را دوست ندارند. خاک این گیاه همیشه باید مرطوب باشد اما این به معنی خیس و غرقابی بودن خاک نیست بلکه هر وقت سطح خاک شروع به خشک شدن کرد باید آبیاری شود.

 

آنتوریوم در صورت مصرف بسیار سمی است ، بنابراین در صورت داشتن حیوانات خانگی و یا کودکان  بسیار مراقب باشید. شیره همچنین می تواند باعث تحریک پوست شود.

۷. بگونیا Begonia

بعضی انواع گیاهان  بگونیا  را برای گلهایشان پرورش می دهند و بعضی دیگر به دلیل شاخ و برگهای چشمگیر آنها را رشد می دهند. رشد بگونیا به عنوان گیاهان آپارتمانی فقط به کمی دانش نیاز دارد تا بتوانید آنها را به بهترین شکل در خانه خود نگهداری کنید.

یكی از نكات رشد بگونیا به عنوان گیاهان آپارتمانی  این است كه آنها را در جایی قرار دهید كه در معرض نور غیرمستقیم قرار گیرند  و همچنین رطوبت فراوانی به دست آورند. اگر هوا در خانه شما به خصوص در زمستان خشک است ، ایده خوبی است که گیاهان بگونیا را روی سینی کم عمق و پر از سنگریزه و آب قرار دهید. این امر به بگونیاهای در حال رشد شما اجازه می دهد تا رطوبت مورد نیاز خود را در داخل خانه و بدون ورود آب به خاک و یا قرار گرفتن برگ در معرض رطوبت اضافی که می تواند باعث بیماری شود ، دریافت کنند.

 

بگونیا هایی که در داخل خانه رشد می کنند به ویژه مستعد پوسیدگی ریشه و آب بیش از حد هستند. هنگامی که از بگونیا مراقبت می کنید ، اطمینان حاصل کنید که آنها را فقط در مواقع نیاز به آب سیراب می کنید. بسیاری از متخصصان پیشنهاد میکنند قبل از اینکه آنها را آب دهید ، صبر کنید تا گیاه نشانه های خشکی مانند افتادگی برگ ها را نشان دهد.بگونیا برای حیوانات اهلی سمی است ، و غده ها مسموم ترین قسمت هستند. آنها برای انسان سمی نیستند ، اگرچه ممکن است باعث واکنش های آلرژیک شوند. بیشتر به گیاهان مسموم مشترک سگ و گربه معرفی شده اند.

۸.شفلرا Schefflera

یکی از دلایل محبوب بودن شفلرا این است كه مراقبت از آن بسیار آسان است ،اما بدان معنی هم نیست که رسیدگی به آن را کاملا فراموش کنید.

در دستورالعمل مراقبت از گیاه شفلرا دو بخش بسیار مهم وجود دارد. اولی نور صحیح خورشید و دومی آب مناسب.

گیاهان شفلرا خواستار نور متوسط ​​هستند ، به این معنی که به نور روشن اما غیرمستقیم نیاز دارند. یک شکایت رایج در مورد گیاهان شفلرا این است که آنها ساقه بلند و بدون جوانه و برگهای پایینی می شوند. این مشکل به دلیل کمبود نور ایجاد می شود. اطمینان از نور شفلرا به جلوگیری از رشد ساق پا کمک می کند. از طرف دیگر ، شما نباید یک گلدان شفلرا را در نور مستقیم و روشن قرار دهید ، زیرا این کار باعث سوزاندن برگ ها می شود.

توجه داشته باشید كه آب دهی صحیح به سالم ماندن گیاهچه شفلرا شما كمك می كند. برای آبیاری صحیح صبر کنید تا خاک گلدان خشک شود و سپس هنگام آبیاری ، خاک را کاملاً خیس کنید. غالباً مردم گیاه شفلرا خود را غرق آب می کنند و این سرانجام باعث از بین رفتن آن می شود. برگهای زردی  که از گیاه خارج می شوند نشانه این است که ممکن است به گلدان زیاد  آب داده باشید.

شاید جالب ترین نکته در مورد این گیاه این واقعیت باشد که به عنوان یک ماده تازه کننده هوا و سم زدایی هوا عمل می کند. برگهای شفلرا  اکسیژن آزاد می کنند و همچنین آلاینده ها را نیز از هوا جذب می کنند.

شیره گیاه شفلرا حاوی کریستالهای اگزالات کلسیم است که در صورت تماس دست  با برگ ها می تواند باعث سوزش جزئی پوست شود. هنگام دست زدن به گیاه ،بهتر است از دستکش استفاده کنید تا از تحریک پوستتان جلوگیری شود. مصرف گیاه شفلرا عاقلانه نیست ، زیرا می تواند باعث استفراغ ، بی حسی دهان و سایر عوارض جانبی شود.

 

گیاه شفلرا برای سگ ها و گربه ها سمی است. نشانه هایی که حیوان خانگی شما ممکن است گیاه را مصرف کرده باشد ، سوزش دهان ، لب و زبان ، افتادگی بیش از حد ، مشکل در بلع و استفراغ است. اگر گمان می کنید حیوان خانگی شما این کار را کرده است ، حتما با یک پزشک متخصص حیوانات تماس بگیرید

منبع : bughche.ir

 

 

 

 

 

مزایا و ویژگی های صرافی Binance چیست؟

 Binance یک صرافی کریپتو به کریپتو است. به این معنا که کاربران فقط می‌توانند از آن برای معاملات ارزهای دیجیتال استفاده کنند. اگر شما در حال حاضر ارز دیجیتالی در اختیار ندارید، قبل از شروع معامله در صرافی Binance، لازم است تا این کار را انجام دهید. پس از آنکه کریپتوکارنسی‌های خود را خریداری کردید، اکنون می‌توانید از آن برای معامله با بیش از ۲۰۰ کوین و توکن مختلف در صرافی بایننس استفاده کنید

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

صرافی ارز دیجیتال بایننس چیست؟ مزایا و ویژگی های صرافی Binance

بایننس بزرگترین صرافی ارز دیجیتال دنیا شناخته می‌شود.

در این مطلب قصد داریم بیشتر با تاریخچه و ویژگی‌های صرافی بایننس Binance آشنا شویم.

محبوبیت و کاربرد ارز دیجیتال به شکلی روز افزون در حال افزایش بوده. و به طور پیوسته صرافی‌های جدیدی به منظور خرید و فروش آن‌ها متولد می‌شوند.

این موضوع سبب شده انتخاب بهترین پلتفرم برای ترید رمز ارزها دشوار شود.

البته برای بسیاری، انتخاب ساده و سرراست است؛ بایننس  بزرگترین و محبوب‌ترین صرافی ارز دیجیتال دنیا بوده و انتخاب شماره یک بخش قابل توجهی از تریدرهای سراسر دنیا است.

  • برخی صرافی‌ها برای کاربران عادی و تازه کار مناسب‌تر بوده
  • و تعدادی دیگر با هدف برآورده کردن نیاز کاربران حرفه‌ای توسعه پیدا کرده‌اند.
  • در نتیجه باید نیازهای خود را درک کرده و بر اساس آن صرافی مناسب را برگزینید.

بعد از مطالعه این مطلب به طور کامل با بایننس و ویژگی‌های آن آشنا شده و بهتر قادر به انتخاب خواهید بود.

همچنین در این مطلب، به آموزش استفاده از خدمات Binance می‌پردازیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

صرافی بایننس چیست؟

  • بایننس یک صرافی مخصوص رمز ارزها است.
  • و خرید، فروش و تبادل ارز دیجیتال توسط کاربران را امکان‌پذیر می‌کند.
  • مبادلات بین کاربران در ابتدا فقط با استفاده از ارزهای دیجیتال صورت می‌گرفت. و ارزهای رایج نظیر دلار و یورو پذیرفته نمی‌شدند.
  • اما امروز وضعیت متفاوت است.

این پلتفرم در سال 2017 و در کشور چین متولد شد، اما خیلی زود پیشرفت کرد و توانست لقب بزرگترین صرافی کریپتوکارنسی دنیا را از آن خود کند. با توجه به قوانین بسیار سرسختانه پیرامون ارزهای دیجیتال در کشور چین، بنیان‌گذاران Binance خیلی زود مجبور به مهاجرت به ژاپن شدند، کشوری که با روی باز رمز ارزها را پذیرفته و عاشق آن‌ها است!

بنیانگذار صرافی بایننس

چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zao) که با نام مستعار CZ شناخته می‌شود، بنیان‌گذار بایننس است.

  • او پیش از تاسیس بزرگترین صرافی کریپتوکارنسی دنیا، چند سیستم مبادله برای بورس کشور ژاپن توسعه داده بود.

بدون شک این تجربه به او برای تبدیل کردن بایننس به غولی که اکنون شاهد هستیم، کمک زیادی کرده است.

  • در رزومه چانگ پنگ ژائو موقعیت‌های شغلی قابل توجهی نظیر: مدیر فنی شرکت Blockchain.com، توسعه‌دهنده کیف پول بلاک چین، نیز دیده می‌شود.

بنیانگذار صرافی بایننس

پیش از شروع به کار Binance، سازندگان از طریق عرضه اولیه سکه (ICO) سرمایه مورد نیازشان را جمع‌آوری کردند. این کار را می‌توان به سرمایه گذاری جمعی (Crowdfunding) تشبیه کرد.

که افراد با سرمایه گذاری و پشتیبانی از یک شرکت در حال تاسیس از آن حمایت می‌کنند.

این افراد سپس سود بیشتری در مقایسه با سایر کاربرانی که بعدا سهام‌ها را خریداری می‌کنند، دریافت خواهند کرد.

با این حال ICO تفاوتی اساسی دارد، چرا که کاربران به جای ارزهای رایج نظیر دلار و یورو، در یک ارز دیجیتالی سرمایه گذاری می‌کنند.

 

بنیانگذار صرافی بایننس

طی عرضه اولیه سکه توسط بایننس نزدیک به 15 میلیون دلار جمع‌آوری شد.

صرافی نام برده در عوض، به کاربران خود توکن ارز دیجیتالش با نام بایننس کوین را اهدا کرد.

که در روز نگارش مطلب، هر واحد آن 26 دلار قیمت دارد، هر چند در ابتدا ارزش هر واحد 0.1 دلار بود!

این موضوع نشان می‌دهد سرمایه افرادی که از بایننس در شروع فعالیتش حمایت کردند، 260 برابر شده است!

گفتنی است اگرچه نام آن بایننس «کوین» انتخاب شده، اما یک رمز ارز مستقل نبوده و توکنی ساخته شده بر بستر بلاک چین اتریوم است.

با توجه به تاریخچه کوتاه شرکت و تاسیس آن در سال 2017، سرعت رشد صرافی Binance فوق‌العاده قلمداد می‌شود. به طور متوسط روزانه 1 میلیارد دلار معامله بر بستر این پلتفرم صورت گرفته و از نظر حجم تبادلات، اکنون بزرگترین صرافی مبادلات آلت کوین‌ها است.

 

رشد صرافی بایننس

سرعت رشد بایننس به حدی بود که در ژانویه سال 2018، کمتر از یک سال بعد از تاسیس و شروع به کار، شرکت به خاطر حجم انبوه کاربران متمایل به ساخت حساب کاربری، برای مدتی مجبور به توقف ثبت نام و عدم پذیرش کاربران جدید شد! تنها در یک روز 240 هزار اکانت جدید در بایننس ایجاد شده بود.

مزایا و ویژگی‌های صرافی بایننس

قبل از ایجاد حساب کاربری و شروع به خرید و فروش بیت کوین و آلت کوین‌ها در اینجا، ابتدا بهتر است مزایا و معایب پلتفرم را بشناسید. ابتدا به ویژگی‌های مهم صرافی بایننس اشاره می‌کنیم.

پشتیبانی از بیشتر آلت کوین‌ها

هر ارز دیجیتالی که بعد از بیت کوین متولد شد، یک آلت کوین محسوب می‌شود. یکی از دلایل محبوبیت بالای بایننس پشتیبانی از گستره‌ای از ارزهای دیجیتال است، به طوری که هر کاربر، بدون در نظر گرفتن نوع دارایی خود، قادر به تبادل با دیگران خواهد بود.

پشتیبانی از بیش از 200 کوین بی‌نظیر است! خرید اتریوم، خرید ترون و دیگر کریپتوکارنسی‌های معروف و همچنین گزینه‌هایی نه چندان شناخته شده نظیر زدکوین در اینجا امکان‌پذیر است. این در حالی است که کوین بیس، بزرگترین صرافی ارز دیجیتال دنیا از نظر حجم تبادلات بیت کوین، تنها از 25 کوین پشتیبانی می‌کند.

کارمزد پایین تراکنش‌ها در بایننس

حین مبادلات کریپتو – کریپتو، کارمزد تراکنش‌ها در بایننس بسیار پایین و کاملا رقابتی است. در هر خرید یا فروش، مشتریان تنها 0.1 درصد کارمزد پرداخت می‌کنند. برای درک بهتر، در صورتی که 1 اتریوم مبادله کنید، تنها 0.001 آن به عنوان هزینه انتقال کسر خواهد شد.

از طرفی سپرده‌گذاری همیشه رایگان و بدون هزینه است. به عبارتی برای دریافت ارز دیجیتال و نگهداری آن در حساب کاربری خود، نیازی به پرداخت کارمزد به بایننس نیست. در آن سو برای دریافت‌ها، باید هزینه پرداخت کنید. اغلب صرافی‌های ارز دیجیتال به شیوه‌ای یکسان عمل می‌کنند. گفتنی است برداشت از حساب بسته به نوع ارز دیحیتال و مقدار تراکنش، کارمزد متفاوتی دارد.

در اینجا محاسبات بر مبنای بیت کوین صورت می‌گیرد. به عنوان مثال در صورت تشکیل شدن دارایی شما از چند آلت کوین نظیر ترون، تتر و اتریوم، ارزش معادل مجموع آن‌ها به بیت کوین را مشاهده خواهید کرد. برای سپرده‌گذاری محدودیتی از نظر حجم تبادل وجود ندارد، اما برداشت بیشتر از 2 بیت کوین (دقیقا 2 بیت کوین یا معادل آن) نیازمند تایید حساب کاربری به وسیله ارسال یک سری مدارک است. به این منظور باید اطلاعات هویتی خود نظیر پاسپورت را ارسال کنید.

منبع : https://bitgrand.ir/binance-introduction/

 

 

 

 

 

 

 

 

دلیل سبز پوشیدن جراحان در اتاق عمل

 

 

حتما شما هم این سوال برایتان پیش آمده است که چرا جراحان در اتاق عمل لباس سبز می پوشند؟ دلیل سبز پوشیدن جراحان در اتاق عمل چیست؟

 

جراحان در قدیم لباس سفید می‌‌پوشیدند که رنگ پاکی است اما در اوائل قرن بیستم یک دکتر مشهور رنگ لباسش را به سبز تغییر داد، چرا که تصور می‌کرد این رنگ برای چشمان جراح راحت‌تر است.

گرچه مشکل بتوان این نظر را تایید کرد که لباس‌های سبز به این دلیل رایج شده‌‌اند، اما رنگ سبز ممکن است به خصوص از این لحاظ مناسب باشد که به دکترها کمک می‌کند در اتاق عمل بهتر ببینند، زیرا رنگ متضاد یا مکمل رنگ قرمز به حساب می‌آید.

 

رنگ سبز به دو دلیل به دید بهتر پزشکان کمک می‌کند.

 

اول اینکه نگاه کردن به رنگ آبی یا سبز می تواند دید دکتر از اشیای قرمز از جمله احشای خون‌آلود را تقویت کند. مغز رنگ‌ها را نسبت به یکدیگر تفسیر می‌کند. اگر جراح به چیزی خیره شود، که به رنگ قرمز یا صورتی باشد، حساسیتش را نسبت به آنها از دست می‌دهد. در واقع پیام‌های مربوط به رنگ قرمز در مغز محو می‌شود، که می‌‌تواند باعث شود پزشک تفاوت‌های ظریف رنگ‌ اجزای بدن را به درستی نبیند.
نگاه کردن گاه به گاه به چیزی سبزرنگ می‌تواند چشم‌ها را به تغییرات در رنگ قرمز حساس‌تر کند.

 

دوم اینکه چنین تمرکز شدید و مداومی بر روی رنگ‌های قرمز ممکن است باعث توهمات بینایی سبزرنگ روی سطوح سفیدرنگ شود  که حواس جراح را پرت می‌کند. این شبح‌های سبزرنگ در صورتی که نگاه جراح از بافت‌های قرمز بدن به چیزی سفید رنگ مانند پارچه‌های تخت یا لباس سفید متخصص بیهوشی بیفتد، ممکن است ظاهر شوند.

 

 

تهیه و تنظیم : مجله تالاب

 

طرز تهیه سبزی پلو ماهی شب عید نوروز

 

طرز تهیه سبزی پلو ماهی شب عید نوروز

سبزی پلو ماهی / از دیر باز و طبق سنن قدیم رسم بر این بوده که ناهار یا شام روز اول بهار سبزی پلو با ماهی باشه چرا که سبزی رنگ برنج در کنار نشان برکت آن حکایت از پر باری و سرسبزی و زایش طبیعت در سال جدید خواهد داشت و ماهی نیز نشان از روشنی و جنب و جوش ، پس اولین غذای سال نو را با نشانه های خوب خدا آغازکردن خود شکر گزاری بر نعمتهای بیکران خداوندی است.

 

مواد لازم برای 4 نفر

  • برنج : 4 پیمانه
  • سبزی پلویی شامل تره فرنگی یا سیر تازه، جعفری، شوید، شنبلیله و گشنیز، از هر کدام 200 گرم
  • ماهی شیر : 1عدد متوسط
  • آرد سفید : 2 فنجان
  • زردچوبه و دارچین : به میزان لازم
  • لیموترش : 4 عدد
  • روغن مایع : نصف فنجان
  • تمبر هندی : یک بسته
  • نمک و فلفل : به مقدار خیلی کم
  • پیاز : یک عدد بزرگ
  • سیر : 4 حبه

رز تهیه سبزی پلو ماهی شب عید

ابتدا برنج آب کش شده را کم کم داخل قابلمه ای که درته آن مقداری روغن مایع ریخته و به دلخواه نان لواش یا سیب زمینی گذاشته اید، ریخته و لا به لای برنجها را از سبزی پلوییتان که از قبل خورد و آماده کرده اید بریزید و با اضافه کردن روغن بگذارید دم بکشد.کمی از گشنیز، جعفری وشنبلیله ی این سبزی ها را برای ماهی ها کنار بگذارید.

 

ماهی شیر را پس از تمیز کردن به تکه های هم اندازه تقسیم کرده که برای راحتی، این کار را به خواست شما هنگام خرید این نوع ماهی نیز برایتان انجام می دهند، آنها را حدود نیم ساعت داخل آب لیمو، پیاز و نمک و فلفل قرار دهید و مقدار نمک را کم بزنید چرا که تمبر هندی خود بسیار نمک داشته و ممکن است غذای شما را شور کند

پس از نیم ساعت که ماهی ها با آب لیمومزه دار شدند آنها را از آب لیمو بیرون کشیده و در آرد سفیدی که با زردچوبه و دارچین مخلوط شده بخوابانید و سرخ کنید.
در این مرحله نوبت به مزه دار و خوشمزه تر کردن ماهی ها با طعم خاص می رسد به طوری که ابتدا تمبر هندی را داخل یک لیوان آب حل کرده و از صافی عبورداده کنار بگذارید.

در ظرفی دیگر پیاز و سیر را با کمی زردچوبه و فلفل بدون نمک با هم سرخ کرده، گشنیز، جعفری و شنبلیله ی خورد شده ای را که از سبزی های پلویی کنار گذاشته بودید به آنها اضافه کرده و بگذارید خوب با هم سرخ شوند، پس از سرخ شدن، تمبر هندی های حل شده در آب را به آنها اضافه کنید و بگذارید جوش بیاید و جا بیفتد .

این مایع سس مانند را روی ماهی های سرخ شده ریخته و بگذارید همینطور با درب باز روی شعله ی کم بجوشد تا ماهی ها را مزه دار کند.پس از بیست دقیقه ماهی خوشمزه ی شما آماده است.

با مخلوط این سس به همراه کمی مغز گردوی خورد شده می توانید شکم انواع ماهی های دیگری که دوست دارید را پر کرده و سپس آنها را با شعله ی کم سرخ نمایید که بسیار لذیذ و خوشمزه خواهد شد .

 

 

منبع : ناز وب

 

 

 

 

 

 

11 روش خانگی برای رفع سیاهی دور چشم

سیاهی دور چشم 

روش‌های خانگی درمان سیاهی دور چشم

اگر چه محصولات شیمیایی برای درمان رفع سیاهی دور چشم کمک کننده است، اما برای بسیاری از افراد که دارای پوست بسیار حساس هستند، تنها درمان های خانگی مناسب می تواند به رفع سیاهی زیر چشم کمک کند.

1. صورت خود را با آب سرد بشویید

آب سرد باعث شفافیت و روشنی پوست میشود و آب خیلی گرم برعکس پوست را تیره می کند برای همین سعی کنید چه در حمام و چه در طول روز که صورت خود را میشویید با آب سرد این کار را انجام دهید.

2. رفع سیاهی دور چشم با سیب زمینی رنده شده

یکی دیگر از راه های رفع سیاهی دور چشم در یک هفته، سیب زمینی است. مقداری سیب زمینی را رنده کرده و آب آن را بگیرید. یک پنبه را به آن آغشته کنید. چشمانتان را ببندید و این پنبه را روی چشمان خود بگذارید. اطمینان حاصل کنید که پنبه تمام ناحیه تیره زیر چشم و همچنین پلک ها را پوشش می دهد. اجازه دهید به مدت 10 دقیقه بر روی چشم ها قرار گیرد و سپس با آب سرد شست و شو دهید.

3. کیسه چای سرد برای رفع سیاهی دور چشم

یک روش ساده دیگر برای خلاص شدن از تیرگی دور چشم، استفاده از چای سرد است. یک کیسه چای را ترجیحا چای بابونه یا چای سبز در آب خیس کنید. آن را مدتی در یخچال و سپس بر روی چشمان خود قرار دهید. از این روش به طور مرتب استفاده کنید تا بهبود قابل توجهی را مشاهده کنید.

4. روغن بادام به رفع سیاهی دور چشم کمک می کند

روغن بادام حاوی ویتامین E است و این ویتامین برای رفع تیرگی و سایه دور چشم موثر است. روش کار بسیار آسان است. فقط روغن بادام را در نواحی تیره خود بمالید و به آرامی ماساژ دهید. اجازه دهید یک شب بر روی چشم ها باقی بماند و صبح روز بعد آن را بشویید.

5. گوجه فرنگی

گوجه فرنگی یک روش عالی برای از بین بردن سیاهی زیر چشم است، زیرا به طور طبیعی باعث کاهش دایره های تیره اطراف چشم می شود و پوست را نرم و لطیف می کند. کاری که باید انجام دهید این است که یک قاشق چای خوری آب گوجه فرنگی را با یک قاشق چای خوری آب لیمو مخلوط کنید و آن را زیر چشمانتان قرار دهید.

اجازه دهید تا حدود ۱۰ دقیقه باقی بماند و سپس آن را با آب بشویید. حداقل دو بار در روز این درمان را تکرار کنید. همچنین می توانید به طور روزانه آب گوجه فرنگی را به همراه آب لیمو و برگ نعناع به منظور رهایی از سیاهی دور چشم بنوشید.

6. خیار آبرسان پوست و درمان کننده مشکلات پوستی

خیار مقادیر زیادی آب دارد و به پوست آبرسانی می کند و نوعی مرطوب کننده و نرم کننده طبیعی هم محسوب می شود. آبرسانی به پوست باعث می شود رگ های خونی بهتر عمل کرده و پوست شفاف به نظر برسد.

خیار بریده شده را به مدت 30 دقیقه در یخچال بگذارید و سپس بر روی چشمان خود قرار دهید. پس از 10 دقیقه با آب سرد شست و شو دهید. حلقه و تیرگی های اطراف چشم بعد از مدتی کمرنگ می شود و رفع خستگی چشمان خود را احساس خواهید کرد.

7. ماسک موز درست کنید

موز برای درمان لکه ها و تیرگی های پوستی بسیار موثر است. 100 گرم موز حاوی مقادیر زیادی اسید فولیک، ویتامین های A ،C ،E ،K، سدیم، پتاسیم، آهن، کلسیم، منیزیم و کاراتن می باشد. همه این مواد برای پوست ضروری بوده و باعث طراوت و جوانی و شفافیت پوست می شوند. استفاده از موز به صورت ماسک روی پوست صورت و اطراف چشم لکه و سیاهی زیر چشم را به میزان زیادی کمرنگ می کند.

8. اسفناج سفید کننده واقعی و طبیعی

اسفناج حاوی آب ، پروتیین، نشاسه، آهن، سدیم، پتاسیم و ویتامین های گروه B بوده و به خاطر وجود نشاسه و سایر مواد موجود در آن خاصیت سفید کنندگی دارد. استفاده از اسفناج خام به صورت ماسک روی صورت برای یک مدت باعث سفید شدن پوست و رفع تیرگی ها میشود.

9. استفاده از لیمو ترش

ویتامین C موجود در لیمو ترش تیرگی ها را از بین می برد. لیمو ترش سرشار از ویتامین C بوده و علاوه بر خاصیت ضد باکتری و میکروب کشی آن خاصیت روشن کنندگی هم دارد. ماساژ دادن لیمو ترش روی صورت لکه ها و تیرگی های پوست و دور چشم را کاهش می دهد.

10. آب نمک

اسپری آب و نمک در بینی تیرگی دور چشم را کاهش می دهد! آب نمک باعث می شود فشار سینوس های بینی کاهش یافته و رگ ها اگر متورم شده اند از تورم آنها کاسته شود. آب و نمک را در بینی اسپری کنید، از طریق دهان نفس بکشید و از از طریق بینی خارج کنید.

11. گلاب

گلاب به جوانسازی پوست کمک می کند و به خاطر خواص زیبایی خود شناخته شده است. همچنین می تواند سیاهی زیر چشم را سریعا از بین ببرد. فقط گلوله پنبه را در گلاب قرار دهید و بر روی چشمان خود بگذارید. پس از 10 دقیقه با آب سرد بشویید. برای مشاهده نتیجه، هر شب به مدت یک ماه تکرار کنید.

منبع :https://zoomlife.ir/beauty/412-dark-circles-under-your-eyes.html

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد